سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

امام حسین عالم را بهم زده!!!!!!!!!!!!!!

    نظر

امام حسین(ع) فقه را نیز بر هم زده است ! مگر نمی‌گویند: نماز مسافر شکسته است ؟ پس چرا به ما گفته‌اند: در حرم امام حسین(ع) نماز‌تان را درست بخوانید؟ ! در حرم امام حسین(ع) و لو مسافرید نماز‌تان را درست بخوانید . یعنی آنجا مثل خانه‌ی خودت است. در کربلا کسی بیگانه نیست. چهار مکان مثل خانه‌ی خود آدم است. 1- خانه‌ی اولوهیت 2- خانه‌ی نبوت 3- خانه‌ی ولایت 4- خانه‌ی شهادت

نماز در خانه ی خدا ، برسر قبر پیامبر ، مسجد کوفه وحرم امام حسین (ع) کامل است .(البته با مراجعه به نظر مراجع تقلید )

 

این چهار مکان مثل خانه‌ی خود آدم است .

مگر خاک خوردن حرام نیست ؟ پس چرا لب زدن به تربت امام حسین(ع) حلال است؟

حساب امام حسین(ع) جداست . ائمه(ع) همگی نور هستند ، همگی کشتی نجات هستند ، اما کشتی امام حسین(ع) تندتر می‌رود.

 

معلم واقعی کیست ؟

معلم واقعی امام حسین(ع) است . درسی به ما داد که بهترین درس ها بود  ؛ "خون بر شمشیر پیروز است . "

 درس آن است که چشم مرا باز کند ، به من حرکت و غیرت بدهد ، همت بدهد ، حمایت بدهد ، حماسه بدهد ، دید بدهد ، دین بدهد ، رشد بدهد ، اتحاد بدهد ، این علم است .

در زیارت اربعین می‌خوانیم: حسین جان! درود بر تو، معلم تو هستی .

 

درسی از هزاران درس کربلا

برخورد زینب (س) با حادثه ی کربلا، برخوردی صابرانه بوده است .

اما این صبر در زینب کبری علیها السلام چگونه بوده؟ او سخت‌ترین، سنگین‌ترین، دردناک‌ترین و رنج‌آورترین حادثه تاریخ را دیده است . آن هفتاد و دو نفر که از دنیا بریده و شهید شدند و به خدا پیوستند، تمام سنگینی بار این حادثه روی دوش زینب کبری آمد، به انضمام این که از طرف برادر مأمور شد ، هشتاد و چهار داغدیده را از کربلا تا شام سرپرستی کند ، از شام تا مدینه و تا وقتی که زنده است ؛ یک زن نه یک امت .

آن حضرت با این حوادث ، برخوردی الهی کرد. از زمان وقوع این حادثه تا روز وفاتش، برای یک بار ، به خاطر حادث? کربلا نفسی که بوی گلایه و شکایت از خدا را بدهد، از دل نکشید ؛ بلکه کنار حوادث تلخ ، شاکر بود.

ابن‌زیاد وقتی در بارگاهش به مسخره به زینب کبری علیها السلام گفت، رفتار خداوند را نسبت به اهل‌بیتت چگونه دیدی؟ یعنی دیدی که خداوند ما را پیروز کرد و شما قطعه قطعه و متلاشی شدید ؟!

ایشان  جواب داد: " وَ مَا رَایْتُ اِلَّا جَمِیلاً : جز رفتاری زیبا و نیک از خداوند ندیدم " 1

در روز یازدهم با چه تحمّل مثبتی و با چه صبر ملکوتی و عرشی آمد و دو دست مبارکش را زیر بدن قطعه‌قطعه شده ی ابا‌عبدالله علیه السلام برد و با یک دنیا ادب به سمت آسمان برگشت  و به پروردگار گفت :"  اللّهُمَ تَقَبَّلْ مِنَّا هَذَا الْقَلِیلَ الْقُرْبَانَ. : خدایا! این اندک را به عنوان قربانی که اصلاً تناسبی با عظمت خدایی تو ندارد، از ما قبول کن ." 2

  عصر عاشورا تمام فرشتگان خدا از مقاومت، صبر و ایستادگی زینب ، زینت پدر شگفت‌زده شدند ؛ یعنی نتوانستند هضم بکنند که انسان هم این قدر عظیم است .

راحت می‌توانم بگویم آن زمانی که خدا به ملائکه خبر داد:   " إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً " 3

  و ملائکه برگشتند و گفتند : " أتَجْعَلُ فِیهَا مَنْ یُفْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاءَ ." خدا به آنها فرمود:  " إِنِّی أَعْلَمُ مَا لاَتَعْلَمُونَ ".

  تا عصر عاشورا که خدا برگشت به ملائکه گفت: زینب را ببینید، من این را می‌خواستم خلق کنم : " إِنِّی أَعْلَمُ مَا لاَتَعْلَمُونَ ."

اگر ما این ها درک کنیم و یاد بگیریم ، دیگر بر سر مسائل جزیی با هم دعوا نمی‌کنیم ، برای دو تا دیگ پلو به هم فخر فروشی نمی‌کنیم .

ما کجاییم و حسینی بودن کجا ؟

امام حسین(ع) به اصحابش در کربلا فرمود: مردم ما فردا شهید می‌شویم . هر کس به مردم بدهکار است راضی نیستم جزء یاران من باشد ! نمی‌خواهم کسی که جزء اصحاب امام حسین(ع) است بدهکار به مردم باشد . بروید قرضتان را بدهید .5

آقا و خانمی که بدهکار هستید ، حسین (ع) با من و شما است ! با من و تویی است که حواسمان نیست و بدهکار مردم هستیم و دلمان خوش است که مرتب به کربلا و مکه هم می رویم ! کجای کار هستیم ؟! حواسمان هست ؟!

 

پوچ و تو خالی نباشیم

امام حسین(ع) را شهید کردند و خانواده‌اش را به کاخ آوردند . ابن زیاد می‌خواست امتحان کند و ببیندکه فرزندان سید الشهداء(ع) روحشان خرد شده است یا نه؟ به یکی از این بچه کوچولوها امام حسین(ع) گفت: تو بهتری یا پسر من؟ ! یک بچه کوچولو که پدرش را مقابل چشمانش تکه تکه کرده‌اند گفت: «الْحَمْدُ لِلَّهِ عَدَدَ الرَّمْلِ وَ الْحَصَى ؛ خدا را شکر به عدد شن‌ها و ریگها!  » 6

 

مقام خاکی که خون حسین (ع) بر آن ریخته شد

به ما گفته‌اند: در نماز سر بر مهر کربلا بگذارید ، ثوابش بیشتر است . ما 17 رکعت نماز داریم، هر رکعتی هم 2 تا سجده دارد . 34 بار بلند ترین نقطه بدن(پیشانی) مالیده می‌شود به خاک کربلا ، این چقدر تربیت است. اگر یک انسانی در روز 34 بار بلندترین نقطه بدنش را به خاک کربلا بگذارد ، او دیگر رنگ حسین(ع) می‌گیرد. دیگر زیر بار زور و ذلت نخواهد رفت .

 

آیا حسین دون الله است ؟!

به عده ای که  می‌گوییم چرا گفتن یا حسین شرک است؟ می‌گویند: حسین غیرالله است .

 در قرآن 144 بار کلمه‌ی « دُونِ اللَّهِ » آمده است . « دُونِ اللَّهِ » شرک است . یعنی کسی که غیرخداست .

حسین قتل فی سبیل الله است . کسی که در راه خداست ، غیرخدا نیست. او هم در راه خداست. پیغمبر(ص) به روایت شیعه و سنی می‌گوید: « حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْن » 7

 ما هرچه داریم از پیغمبر داریم و پیغمبر می‌گوید: من هرچه دارم از حسین دارم.